CÉLPONTBAN

A HIMNUSZ

2011. január 11. 10:25 - Kiss-Dobos László

Tegnap elküldtem barátaimnak, a Himnusz első versszakát. Sok barátomtól kaptam jogosnak is vélhető kritikát, hogy megtanulhattam volna a Himnuszt, ahogy öregszem úgy hülyülök, mivel kifelejtettem a Himnusz első sorát.


Íme:


Kölcsey Ferenc:
Himnusz

Isten, áldd meg a magyart
Jó kedvvel, bőséggel,
Nyújts feléje védő kart,
Ha küzd ellenséggel;
Bal sors akit régen tép,
Hozz rá víg esztendőt,
Megbűnhődte már e nép
A múltat s jövendőt!

Sajnos eme kritikákat rendre mind vissza kell utasítanom. Én meg tanultam, és nem is felejtettem ki, hanem külső kényszer hatása érvényesült eme tettben.

Ugyanis kis hazánkban számtalan nemzet él. Így élnek németek, cigányok, oláhok és tótok, horvátok és szerbek, végül mi magyarok. Az Alkotmányunk pedig, nagyon helyesen államalkotóknak nevezi meg ezeket a nemzeteket, nemzetiségeket.

Sajnos azonban a nagyon hülye Fidesz, törvényt alkotott a sajtószabadságról, amelynek egyik rendelkezése kimondja, hogy a „médiatartalom nem lehet alkalmas személyek, nemzetek, közösségek, nemzeti, etnikai, nyelvi és más kisebbségek vagy bármely többség, továbbá valamely egyház vagy vallási csoport nyílt vagy burkolt megsértésére, kirekesztésére”.

Na mármost, Kölcsey Ferenc, aki egy normálisabb világban élt, csak arra szólította fel az Istent, hogy a magyarokat áldja meg. Pedig hozzáírhatta volna az a kis „is” szócskát, és máris nem rekesztené ki az isteni áldásból a többi nemzeti kisebbséget.

Mielőtt valaki filológiai vitát indítana, hogy s Kölcsey által használt „magyar” szónak mi lehet az értelme, szeretném leszögezni, hogy vélekedni lehet, de ezek mind csak feltevések, hiszen érdemben nyilatkozni csak Kölcsey Ferenc tudna.

Én pedig csak azzal hozakodok elő álláspontom helyességének alátámasztására, hogy igaz ugyan, hogy például lehet azt mondani, hogy magyar cigányok – miként vannak oláhcigányok is – és még talán nyögvenyelősen az is elmegy, hogy magyar németek, vagy magyar ruszinok – miként beszéltük erdélyi szászokról és kárpátaljai ruszinokról -, de ki a fene mondhatná azt annak kockázata nélkül, hogy a bolondok házába szállítanák, hogy magyar magyarok?

Na ugye!

De azért nehogy azt higgye valaki, hogy betojtam a hülye Fidesztől. Eszesebb fiú vagyok én annál. Ugyanis a sokak által hiányolt első sort is elküldtem. Csak fehér betűkkel volt szedve a fehér papíron, így adva példáját annak, miként lehet „burkoltan” kirekeszteni.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://celpontban.blog.hu/api/trackback/id/tr442576101

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása