Nem tudok rájönni, hogy miért erőltetik és vizsgálják a mai gyerekek szövegértését. Az én időmben ez nem volt divat, az életkorunknak megfelelő olvasmányokat olvastunk, szép lassan gyarapodott a szókincsünk és megértettük azt a szöveget, ami elvárható volt. Mert például, nem volt elvárható egy tizenéves gyerektől, hogy Szentkuthy Miklós regényét megértse.
Nem csak a magyar nyelv, de minden más nyelv is ismeri a személyes névmások első személyeit és a többes személyeit. Én, te, ő esetén kizárólag egy személyről beszélünk. A mi, ti és ők esetén több személyről, de legalább az egy kétszereséről, azaz kettőről.
Ha te legalább ketten vagyok akkor ti!
Ez idáig teljesen logikus, ha megtanulja ezt valaki, érteni fogja azt a szöveget, hogy „Te érted ezt a mondatot”.
A szövegértésben manapság beálló zavarokat az elhülyült matematikusok okozták, akik azt tanítják, hogy az 1 és még a 0 is többszörös!
Azaz a matematikusok szerint én saját magam többszöröse vagyok, azaz mi, illetve a matektanárom többszöröse a senki.
Legalábbis, ami a matematika tanárok fejében levő agyat illeti!
Hogy én milyen szívesen a többszörösre emelném a fizetésüket!
✽ ✽ ✽