CÉLPONTBAN

TÖBBSZÖRÖS SZÖVEGÉRTÉS

2017. május 06. 08:35 - Kiss-Dobos László

Nem tudok rájönni, hogy miért erőltetik és vizsgálják a mai gyerekek szövegértését. Az én időmben ez nem volt divat, az életkorunknak megfelelő olvasmányokat olvastunk, szép lassan gyarapodott a szókincsünk és megértettük azt a szöveget, ami elvárható volt. Mert például, nem volt elvárható egy tizenéves gyerektől, hogy Szentkuthy Miklós regényét megértse.

Nem csak a magyar nyelv, de minden más nyelv is ismeri a személyes névmások első személyeit és a többes személyeit. Én, te, ő esetén kizárólag egy személyről beszélünk. A mi, ti és ők esetén több személyről, de legalább az egy kétszereséről, azaz kettőről.

Ha te legalább ketten vagyok akkor ti!

Ez idáig teljesen logikus, ha megtanulja ezt valaki, érteni fogja azt a szöveget, hogy „Te érted ezt a mondatot”.

A szövegértésben manapság beálló zavarokat az elhülyült matematikusok okozták, akik azt tanítják, hogy az 1 és még a 0 is többszörös!

tobbszoros_5_oszt_51_old_b.jpg

Azaz a matematikusok szerint én saját magam többszöröse vagyok, azaz mi, illetve a matektanárom többszöröse a senki.

Legalábbis, ami a matematika tanárok fejében levő agyat illeti!

Hogy én milyen szívesen a többszörösre emelném a fizetésüket!

✽ ✽ ✽

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://celpontban.blog.hu/api/trackback/id/tr3412484571

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása