CÉLPONTBAN

CBA A MAGYAR ÜZLETLÁNC

2012. augusztus 08. 12:47 - Kiss-Dobos László

Avagy miért vásároljunk mégis a multinál

Mottó:

Legfontosabbnak azonban továbbra is a hazai termékek előtérbe helyezését tekintik, teret adva ezáltal a magyar termelőknek. A magyar fogyasztók mindig keresni fogják a hazai termékeket, amelyekre kiemelt hangsúlyt fektet a CBA, ezért saját fejlesztésű, magas minőségű magyar termékeket kezdett el gyártatni”.

Forrás: CBA honlap „Tervek a jövőben”

„Elvadult tájon gázolok”

Lakóhelyem közelében két CBA is található. Az egyik elég nagy üzlettérrel rendelkező, a másik jóval szerényebb és kisebb. Sokáig jártam bosszankodni a nagyobba, ugyanis mint a régi szép kádári időkben itt is hiánykereskedelem van, hol ez hiányzik, hol az. Emlékszem jó pár évvel ezelőtt szardíniát csak paradicsomos változatban lehetett találni az üzletben heteken keresztül, igaz, hogy azt vagy tíz fajtát is. Én viszont születésem óta konzervatív ember vagyok, és csökönyösen ragaszkodom a hagyományos növényi olajban úszkáló szardíniához. Így aztán benzin költség ide, benzinköltség oda még el kellett mennem vagy jó két kilométer az egyik multiba 1, azaz egy doboz szardíniáért.

Aztán volt, hogy gyufát nem lehetett kapni hónapokig. Végtére is a biztonsági gyufa feltalálója Irinyi János magyar volt, miért lehessen találmányát, egy magát magyar üzletláncnak nevező kereskedelmi hálózat egyik boltjában kapni. Szóval benzin költség ide, benzinköltség oda el kellett mennem vagy jó két kilométer oda az egyik multiba egy doboz gyufáért, ha már szükségem volt rá.

De volt, hogy nem lehetett az 50%-os Olympos citromlevet kapni, csak a CBA által ugyan nem gyártott, csak nevével forgalmazottat, ami viszont csak 40%-os. De beláthatják, hígítani tudom én is. Miként a 10%-os CBA ecet, melynek ára 167 Ft., amíg a 20%-os és nem CBA-s eceté 265 Ft. Könnyen beláthatjuk, hogy a 20-osból csak fele annyi kell, mint a CBA-s 10%-osból, azaz a 20%-os használatával csak 265/2=131 Ft-ért érel el ugyan azt a savanyúságott, mint a CBA-assal. S bár a benzin nem olcsó, bevásárlásaim alkalmával megtettem még plusz két kilométert oda és kettőt vissza egy egyliteres Olymposz citromléért.

„Vad indák gyűrűznek körül”

Nem tudom elhallgatni, hogy a mai kereskedelmi árképzést kutya legyek, ha értem! Például a 440 grammos UNIVER mustár ára 449 Ft. A 470 grammos CBA mustáré, amit szintén az UNIVER gyárt csak 299.  Vagy a 420 grammos UNIVER majonéz, ami 735 Ft, míg a szintén UNIVER gyártású, de CBA feliratú 450 grammosé 399 Ft. Megbolondult az UNIVER, hogy ilyen drágán adja a saját feliratos termékeit? Vagy lehet, hogy a CBA emeli fel ezek árát az egekig, azért, hogy az övé még jobban fogyjon?

Erről eszembe jut egy réges-régi vicc, amiben két koldus ül a Bazilika kapuja előtt. Az egyiknél ki van írva, hogy Kovács István hadirokkant, a másiknál, hogy Grün Izidor magánzó. A miséről távozó hívők mind a Kovács kalapjába dobálják a nagyobbnál nagyobb adományaikat, aki előtt már szinte hegyekben áll a pénz, míg Grün kalapja teljesen üres. A tisztelendő, látva az elszomorítóan igazságtalan eredményt, odaszól Grünnek: „Grün úr miért nem megy át a Dohány utcába, látja milyenek az emberek, hiszen direkt mindent a Kovácsnak adnak?” Mire Grün azt válaszolja, hogy ő jobban szeretne itt maradni. „Hát tőlem maradhat Grün úr, én csak jót akartam magának!” – mondta búcsúzóul a tisztelendő.

Amikor a tisztelendő elment, Grün odaszólt Kovácsnak: „Hallod Kohn! Ez akar minket a bizniszre tanítani!”

No de ez legyen az én bajom, amiért ragaszkodom bevett szokásaimhoz és vásárolni kívánt árucikkeimhez. Bár már ez is elég indok lehetne arra, hogy eleve a multiba vásároljak és ne a CBA-ban. Én azonban átszoktam a kisebb boltba, ott bőségesebb a kínálat, megtalálok mindent, amihez csökönyös fejemmel ragaszkodom, ha pedig mégsem, azt tudom mondani, ez egy kis üzlet, kevés a rakodóhely, kicsi a raktár, majd lesz a jövő héten.


„Ez a magyar Ugar”

Ami viszont kiborította a bilit, az az, hogy a magát „magyar” üzletláncnak nevező bolthálózatból szép lassan eltűnt az Aranyfácán nevű paradicsom püré. Először csak a hasonló kiszerelésű, de csapnivalóan rossz minőségű olasz paradicsompüré árasztotta el a „magyar üzletlánc” polcait, mivel a „legfontosabbnak azonban továbbra is a hazai termékek előtérbe helyezését tekintik, teret adva ezáltal a magyar termelőknek”. Mivel a „magyar fogyasztók mindig keresni fogják a hazai termékeket, amelyekre kiemelt hangsúlyt fektet a CBA, ezért saját fejlesztésű, magas minőségű magyar termékeket kezdett el gyártatni” ezért aztán megjelent a CBA saját márkás paradicsompüréje.

Még kész szerencse, hogy valami érthetetlen kötözködni akaró természetem folytán, mindig elolvasom az igen apró betűs, néha már-már csak mikroszkopikus feliratokat is. Meglepve tapasztaltam, hogy a 99-es (magyar) vonalkóddal kezdődő terméket, például az 500 grammos CBA paradicsom pürét egy Antonio Petti fu Pasquale gyártja, a hámozott egész paradicsom konzervet pedig Frazese, természetesen mindkettő Olaszországban, teret adva ezáltal a magyar termelőknek a magyar Ugaron.

A magyar konzervipar számára termelő magyar paradicsomtermelő és vele együtt a magyar konzervipari az általa foglalkoztatott munkással hadd menjen tönkre. Végtére is a CBA nevében és reklámjában „magyar” üzletlánc. Zsebre vágható hasznában, nyereségében azért már csak nem!

Vagyis vásároljunk nyugodtan, akár a Teszkóban, az Osanban, Korában, vagy a Spórnak nevezett multikban, ettől már nem fog tönkremenni a mezőgazdaság a magyar Ugaron.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://celpontban.blog.hu/api/trackback/id/tr64701327

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása